Mar 272017
 

چند شب پیش متوجه شدیم گویا اکانت اینستاگرامم هک شده. خیلی احساس اعصاب‌خرد کنی‌ست که کسی به اکانت آدم سرک بکشد (خوشبختانه فقط عکس‌های در و دیوار در اینستاگرامم هست و از این نظر نگرانی چندانی نداشتم). هیچ ایده‌ای ندارم که چطور طرف این کار را انجام داده، شاید به صورت brute force عبارت‌های مختلف را چک کرده تا رمز عبور را پیدا کرده. نکته جالب این بود که تا جایی که متوجه شدم از اکانتم فقط برای فالو کردن و لایک کردن عکس‌های دیگران استفاده کرده بود. من هم چون خیلی مرتب اینستاگرامم را چک نمی‌کردم متوجه افزایش تعداد فالوها و بقیه تغییرات نشده بودم. بعد از فهمیدن مجبور شدم کلی وقت تلف کنم و به طور دستی دانه‌دانه همه چیز را undo کنم. از این نظر اینترفیس اینستاگرام خیلی بد بود!

حالا گفتم این را بگویم که اگر کسی می داند چطور این اتفاق افتاده و چطور می‌توان جلوی آن را گرفت کمک کند. همچنین اگر پای عکس بی‌ربطی کامنتی یا لایکی از من دیدید، این کار فرد هکر بوده و من هم متوجه نشده‌ام کارش را undo کنم.

این واقعیت دنیای آنلاین ترسناک است که وقتی اطلاعاتی پایش به اینترنت باز شد خیلی نامحتمل است بتوان کلا اثرش را از بین برد.

 Posted by at 11:49 am

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)