Feb 212013
 

بعضی‌ها استادِ نظریه پردازی و بررسی تئوریکِ شرایط و مسایل هستن. هرچند که این کار لزوما به معنی موفق بودن این آدم‌ها در حوزه‌ی عمل و تجربه نیست. یعنی لزوما در پیاده کردن همون نظریه‌ها (هر چقدر هم که خوب و عملی باشن) در دنیای واقعی موفق نخواهند بود. گروه دیگه‌ای از آدم‌ها عملگرا هستن و به نوعی به صورت تجربی با همون نظریه‌ها و تئوری‌ها سر و کار دارن؛ هرچند که شاید نتونن به صورت شفاف و مستدل در مورد تجربیات‌شون و تئوری‌هایی که در عمل بهشون دست یافتن، صحبت کنن.

شاید حالت بهتر این باشه که فردی در حوزه‌ی نظر توانایی تئوری پردازی و بررسی نظری مسایل رو داشته باشه و در ضمن همون تئوری‌ها رو در دنیای واقعی هم آزموده باشه، یعنی توانایی به عمل در آوردن اونها رو هم داشته باشه. چنین افرادی احتمالا نظریه‌های معقول‌تر، منطقی‌تر و کاربردی‌تری رو مطرح می‌کنن و به علت توانایی نظریه‌پردازی‌شون در انتقال تجربیاتِ عملی‌شون خیلی کاراتر از بقیه عمل می‌کنن.

متاسفانه فکر کنم تعداد خیلی کمی از آدم‌ها جزء گروه سوم باشن…

 Posted by at 1:45 pm

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)